Alla inlägg under december 2011

Av Ida - 16 december 2011 17:30


TIGERKAKA!

pyamasen fick hon av lillemor.

spana in handen.

HÅRDROCK!


   

    

tuff i KISS- bodyn å mössa.


             


nya bästisarna.

morfar edin va barnvakt te alma en dag.

mest va de adolph som vaktade.


        


/lillrokki

  

Av Ida - 13 december 2011 09:54

förra inlägget var uppbyggt på väldigt mycke frustration. igår hade de ju gått några dagar å ja hade hunnit lugna ner mej. men man ska SOM TIDIGARE NÄMNT inte ropa hej innan man komme över bäcken. för att spara på både pengar och ilska tackade jag JA då en av marcus kompisar erbjöd sej skjuts från övik till umeå igår istället för att jag skulle ta tåget. nog för att du kan få en helt oväntad upplevelse om du tar tåget, men jag kände att jag haft nog med äventyr och svordomar så här innan jul.


blev upphämtad i övik och vi åker å han surra surra surra. mycke trevlig resa, tills vi kom te nordmaling. för att korta ner denna extrema situation säg ja så här: ja satt fast i en bilkö i flera timmar, varav 2 av dessa timmar stod vi helt still. de va nå blåbär te lastbilschaufför som klanta till de. e4:an va blockerad av en lastbil å sen va de en buss som int tog sej uppför en backe å ja vet inte vad folk håll på med. de bli bara värre å värre!


killen ja åkte med fick vansinnesutbrott och gjorde sej osams med karln i bilden framför. när vi väl börja rulla körde han sakta för å se vilken av alla lastbilar som stod still han skulle nita. han öppna rutan å gapa å gjorde mej mycket rädd. men han va snäll, jag fick spela angry birds på hans smartphone. så om ni inte skaffat en smartphone, gör de nu för de kan hända att ni fastnar i bilköer eller blir avsläppt i husum. å då finns alltid wordfeud.


kom trots allt hem sent på kvällen SAFE AND SOUND, utan midda i både magen å kylskåpet. men så gå de då man tyck man e klipsk. nästa vecka provar vi flyget, så jag tar adjö redan nu, för om trenden håller i sej lär ju planet störta.


dagens tistel gå te folk som fått körkorte i kalles kalaspuffs- paketet å dessutom envisas me å bli yrkeschaufförer. fy på er! vill ni promt sitta bakom ratten- skaffa nån typ av simulator hem te vardagsummet. för tomten lär ju inte ge er nån som ni håll på förstör för oss andra som bara vill hem å äta å kissa.


här kommer en bild som förhoppningsvis fyller sitt syfte- att ni känner er ännu mer skyldig. för de va inte roligt att sitta i bilkö! SKÄMS!:


    /lillrokki

Av Ida - 9 december 2011 23:00

hej bloggboken. (falskt leende)


igår va jag både med om många spännande saker samt varit MYCKET MYCKET gudfruktig. jag har vänt andra kinden till mer än en gång. jag ska försöka att någorunda kortfattat, eller så kortfattat jag kan göra denna historia, och med så få fula ord som möjligt berätta om denna dag.


dagen började mycket bra. mys med dottern framför tvn & julkalenden, tre koppar morronkaffe & sedan babysång på eftermiddan. vi träffade våra nya kompisar emma & lova, emma i min ålder och lova är lika gammal som alma. såå trevligt!


vi packade oss i ordning för att åka med tåget till övik. "jag äter ingenting, de ta ju inte ens en timme te övik å dom väntar på mej med maten". fast hungrig va ja. men trots detta gick de hela väldigt smidigt. över förväntan. (ni som ha barn vet hur bökig en tågresa kan va) kanske lite för smidigt. man ska ju som talesättet säger "aldrig ropa hej förns man kommit över bäcken!"  detta har jag nu tagit i aktning.


vi kom till tåget och då fungerade inte hissen, vilket ställer till problem för en kvinna med barnvagn & bagage för en helg (blöjor osv.) eftersom hissen inte fungera fick ja springa runt och leta personal på tåget för att få hjälp innan dom åkte ifrån mig. vi fick hjälp upp och konduktören kommer och jag ska lösa biljett. högt & tydligt säger jag : "en vuxen till ÖVIK!"


jag betalar och den trevlige konduktörskan erbjuder sig utan att jag behöver be om det att hjälpa mig av med vagnen då jag ska av eftersom hissen är trasig. "ja vad trevligt, ja tack" tänker jag, lutar mej tillbaka i stolen och påbörjar gå lös i min nyinköpta korsordstidning.


när vi åkt ett bra tag stannar vi vid en hållplats, NOTERA att det inte ropas ut i högtalarn vilken station vi är på. den tidigare trevliga konduktörskan kommer fram till min plats och säger: "ska jag hjälpa dig av med vagnen?" oj oj, är vi framme tänker jag & skyndar mej att klä på både mej & barn. jag kommer av med hjälp av konduktörskan. det är bäcksvart ute och jag börjar stänga min jacka i busvädret medan tåget rullar av perrongen. när tåget precis kommit utom synhåll för min blick, vänder jag mig om.... och läser på skylten som tåget tidigare skymt: "HUSUM"


"vafan HUSUM??!" tänker jag. å då börja ja kolla mig omkring på den totalt folktomma perrongen. "men herregud, de här ä ju inte övik!!!!" 


ja jag går ju in på den nya finbyggda station som, tack gode gud, är öppen. (klass 2 varning ute= riktigt skit oväder) "de e väl bara te å vänta på nästa tåg" jo eller hur! nästa tåg går om tre timmar och jag har en hungrig bäbis & ingen bröstmjölk. vad ska jag göra?! jag gjorde det som många kvinnor i min situation skulle ha gjort- jag satte mej ner å grina. sen övergick detta i ett gapskratt. jag står i vad, en stad eller en by eller vad, på en totaltom tågstation, som visserligen va fräsch å nybyggd men de hjälpte ju inte mig där & då, med barn å packning & marcara på kinderna. i den stunden förbannade jag mej själv att jag slutade snusa. "livet leker!"


för er som aldrig besökt husums tågstation kan jag berätta att de absolut inte finns nån restaurang. än mindre finns de nån sån gammal hederlig automat innehållande cigg & kondomer  som de fanns förr. förr på den tiden småpengar gjorde skillnad i röda korsets insamligsbössor, innan siffror, datorer & true blood tog över världen. jag kände nämligen ett starkt sug efter nikotin. det som fanns att roa sig med på station var att åka hiss.


i hissen fanns nämligen den enda sittplatsen på hela station (!??) och då i form av en utfällbar planka som sitt fastskruvad i väggen med gångjärn. där satt jag medan jag väntade på en hjälte på vit häst. hjälten bestod av marcus i en blå passat.


dagens tistel går pga ovannämnda historia välförtjänt till den sopa till konduktörska som så vänligt hjälpte mej av tåget i husum, TROTS att jag mindre än en timme tidigare högt och tydligt löst biljett av henne till ÖVIK! tack till DEJ din idiot som förstört både min kväll samt mitt humör & gav mej en upplevelse utöver det vanliga- en kväll på tågstation i husum! nästa gång jag åker tåg är det JAG som hjälper DEJ av tåget & då i nordmaling!



ibland får man helt enkelt vara gudfruktig & vända andra kinden till, därför nöjer jag mej kort & gott med en gammeldags insändare till tidningen istället för att ställa till med det liv som faktiskt jag kan. jag kan alltså tänka mej att stryka ett stäck över detta DENNA GÅNG. ingen vill release-a dett sanna fury of larsdotter. konduktörskan visste inte vem hon gav sej på när hon ville busa till de för å få nå skoj å surra om i personalrummet.



jag förlåter dej. det är inte ditt fel att du :

1. arbetare på en arbetsplats där reparation av hjälpmedel som är till för att underlätta för handikappade & småbarnsmammor med barnvagn är eftersatt.

2. att du är döv, blind samt har dåligt lokalsinne.

3. att du inte dög till å få nå annat jobb än att gå omkring å konduktöra (vilket du ärligt talat inte heller klarar av speciellt bra).


nu har ni fått en förklaring varför jag varit lite snäsig på sms det senaste dygnet. så hur sammanfattar man nu detta på ett positivt sätt? "nu ha vi ju iallafall sett husum. de hade jag aldrig fått göra annars." 




/lillrokki

Av Ida - 7 december 2011 13:15

           



råkade på en tårta på stan.


en typisk sån jag skrev om för dan, om en sån onyttig men grymt välgörande :)


TUFF!


/lillrokki


Av Ida - 7 december 2011 11:40

kollade igår på de omtalade programmet "pojkvänsakademin" & de ja reagerade på va inte att dom va dåliga pojkvänner utan de va ett par som kallade varann "älskling" hela tiden. de gjorde ont i mina öron. de e ett äckligt ord när man säger de ungefär arton gånger på 5 meningar.


så ja vart så himla irriterad å tänkte blogga om de redan då igår, men då gick gud in i mitt internet å fick de att balla ur. tack gud, för de e inte bra å va arg offentligt. de kom bara surt efter. tur att gud är mitt omdöme då jag själv inte kan hantera mej.


seriöst så kände ja så här igår: om man ha så dålig fantasi att man kallar den man är ihop med för "älskling", då tyck ja att man inte ska få va ihop.


 


i övrigt har jag en fin dag framför mej. spinning halv 6 ikväll å min syster linn är banvakt då. hon ska få en himla fin julklapp ha jultomten skvallrat för mej. sen ha ja köpt ny hårspray. de e ju lite knapert i kassan i december, men den hårsparyen va viktigare än mycke annat.


imorn måste ja på jobbet å morsa på barbro för ja sakna hon. dessutom e de ju babysång i samma veva. som nybliven mamma är jag redan proffs på att slå många flugor samtidigt. men de ska va en kvinna te de!!


/lillrokki       

Av Ida - 6 december 2011 14:30

 

hittade en liten tittut som kikade fram i soffan!


 


riktigt julefint är det dessutom på "tittuts" rum nu.  


/lillrokki

  

Av Ida - 5 december 2011 21:02

... innebär det INTE att jag har lite att göra om dagarna! då va de sagt. här kommer några av mina alster:


     



min goda vän angelica ärvde en dalahäst av sin farmor som hon ville bli av med. nu står den hemma hos mej och tittar ner på snön från fönstret.


    



en liten byrå som jag tapetserat:


   



en mobil till almalowas barnvagn:




en julekrans vi gjorde på pysselstunden i kyrkan igår:


 


 julepyssel i all ära, men ibland kan de va trevligt att få åxå. däreför blev jag extra glad då almas gammfarmor hade gjort en jättefin krans som hängde på ytterdörrn då jag kom hem igårförmidda efter mitt första spinningpass. sen hade hon gjort nå som ja aldrig smakat förr; saffransskorpor. kalasgoa!


 


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards