Alla inlägg under maj 2013

Av Ida - 2 maj 2013 19:21



ibland när jag lagt alma brukar jag tycka att lite glass är rätt tilltaget.

ikväll blev det med hemmeplocke blåbär från nånstans i jönselskogen.



 



vi har haft en mysig kväll efter allt bestyr som måste styras upp, typ mat å städa undan all mat som hamnat överallt.

badat o ätit kvällsfika å alma har fått titta i min börs.

de va jättekul. sen stoppa hon korten i min mun, tog sin glunk- docka å gick.

hon är bra fräck. å frän. å söt.

 

 

 

 

 

 

   


/lillrokki

Av Ida - 2 maj 2013 13:33

 



 


 

jag va ju då ett litet sumotroll som barn.

det har, tack gode gud, inte förts över till alma.

i övrig har hon nog fått de mesta efter mej.

till å med bilen...

ja, det är samma bil men solblekt.

Av Ida - 2 maj 2013 13:30

 

 

jag har aldrig lagt ut nån bild från gymmet (förutom den med jättestora bollen som täckte hela mej), men nu vågar jag mej på en bild. så här ser jag ut när jag stretchar. å varför lägger jag ut en sån bild? jag vill ju visa upp mina färdigheter. ser ju SJUKT proffsig ut. dom är inte många men stretcha e jag bra på. jag är ju vig å överrörlig så de e ingen konst.

 

de haglade nå fruktansvärt så de va till å jogga löpband. å då passa man ju på med lite styrka samtidigt.


har inte tid å skriva nå mer nu tyvätt för omeletten kallnar ;)

 

   

 

/lillrokki

Av Ida - 2 maj 2013 08:41



igår tog vi en lång härlig cykeltur, 9 km. på vägen köpte vi med oss glass.

almalowa har aldrig ätit glass förut (vad jag vet iaf) 

de va en hit. kan jag säga.

så mysigt i solen med linn på ön.

p.s vi hade hjälm även om de inte framkommer på bilderna.


 


 


 


 


 


 


 


  


/lillrokki

 


Av Ida - 2 maj 2013 08:23

nu undrar ni vad 1488 är för siffror. det är antalet minuter jag sportat i april månad. å jag är så nöjd med varenda siffra i det resultatet för jag var ändå helt still, låg hemma å tjura å grina å hade ont i magkatarr i en vecka! så nöjdheten är helt klart befogad.


jag börjar många morgnar med en prommis. en s.k PW som innefolket säger. då kan jag gå lite olika långt, det är ju inte den absolut raskste promenaden eftersom man inte är på hugget på fastande mage. 


förra veckan då jag hade magkatarr o bara fick ta lätta promenader gick jag längs strandpromenaden o utforskade nya marker. tyvärr började de tokhagla vilket givit mej ett trauma så jag har inte vågat återvända än.


till helgen ska vi hälsa på söta walter, jag o alma. jag har redan drömt om honom 2 ggr. inatt såg han ut som en kines. för er som inte vet vem walter är, kan jag berätta att de är battis (mer känd som senil av dom flesta) o super- sandras lilla bäbis som  är 2 veckor. batti å jag ha ju varit bästisar sen högstadiet så de ska bli så kul å träffa den yngre upplagan. 

 

söt bild på alma då hon var 2 veckor:

 

 

/lillrokki

Av Ida - 1 maj 2013 11:40

 

 

efter förseningar, avsaknad av skruvar å bultar å jox, har vi ÄNTLIGEN fått vår efterlängtade soffmöbel.

jihoo!


eftersom jag är den enda vuxna i hushållet, fick vi vänta till idag då vi fick hjälp att vända soffan så vi kunde sitta i den.

men vi hade mysigt ändå igår, helt utan soffa.


alma fick den mest maxade kojan, jag har då aldrig byggt en sån tidigare.

å så fikade vi på golvet för hela matbordet var stommen i kojan, med kuddar överallt på.


jag hade en hemskt skicklig hjälpreda när jag meckade ihop soffan. tog kanske tre gånger så lång tid med henne vid min sida, men vi hade rätt skoj.


idag är det röd dag och vi är således hemma alla två i familjen. när & om det slutar blåsa ska vi ta en cykeltur för å känna lite på våren.  kanske blir årets första glass :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/lillrokki

 

 


Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards