Alla inlägg under maj 2013

Av Ida - 16 maj 2013 23:17

 

"Dom säger jag skiter i allt men de skiter jag i" / Ida larsdotter genom Magnus uggla (en riktig citatspruta)

Då jag kom hem å slog igång tv insåg ja varför de bara va ja å invandrare på Ica maxi- sverige spelar hockey VM.

Den skiter ju jag fullständigt i, TILLS mitt frikort dök upp. Frikort är en sån man få ligga med fast man e ihop med nån, å de med samvetet i behåll och man kan inte bli utslängd hemifrån. Typ.

Nu kan ni lura på vem av dessa herrar de kan va. Svaret kommer imorn. Till dess bör jag nog även ha en sjukt bra förklaring ;D


Av Ida - 16 maj 2013 17:45

toddiloooo.

idag ha ja då gjort nytta.

mindre än 2 veckor till milenloppet och jag har tagit mej i kragen.

sprang då inte en mil, skyyler mycket på nya skorna.

dom ä kanon men inte överens med mina fötter.


fast jag är faktiskt MEGAtrött idag.

inte en aning varför.

jag var ju inte uppe sent eller så igårkväll :)


förebild.

på den tiden man va kaxig å het, eller försökte.

jag var ung å full av liv å bjöd mej själv på en liten dans framför spegeln.

rumpskak inkluderat.

"hips don't lie" ni vet:



efterbild.

1,5 timmer senare

när jag sprungit å svettats å satt på en bänk i en skog å försökte överleva.

lite äldre, lite vekare

men oo så lycklig:

 

 

ska göra typ de jobbigaste man kan göra mitt i veckan- STORHANDLING!



Av Ida - 16 maj 2013 00:18

hur man lyckas mygla sej till en vinst i biljar om man tappat gajsten sen högstadiet:


-om du naturligt lagt är bra på att prata. kör på! jag kan störa vem som helst, när som helst.


-är du inte så talför, lura motspelarn att krita sin kö, OFTA. samtidigt som han gör de dra du ner dina egna bollar i hålenö.


dåså. hoppas ni lärt er nåt. gonatt! 

Av Ida - 15 maj 2013 14:30

 

vissa dagar e ju rent åt helvete.

idag va inte en sån dag.

å då är klockan bara halv 3.

jag har fått spö i biljard.

jag har bleve bjuden på bästa ceasarsalladen.

jag har fått åka bil.

jag fick veta att jag luktar gott.

och jag har fått en ny följare på instagram.

 

 

 

 

 

p.s jag fick en cola.

zero.  

Av Ida - 8 maj 2013 17:14

Lite zeber.

Av Ida - 6 maj 2013 12:26

 

 

50 mil på tre dagar är jättemega jobbigt å köra.

men nu är vi äntligen tillbaka i umeå.

 

eftersom alma avgudar sin moster

och inte ens låter henne va på toan ifred,

så gjorde vi så att jag körde

medan linn satt bak å sjöng, buktalade, lekte å underhöll alma.

 

 

 

 

 

en annan sak som är jättemega jobbigt är de här me å motionera.

jag vet, för jag har gjort ett tappert försök till de idag.

 

idag har jag joggat. när jag va hemma igen va jag 100 på att jag kutat minst 6-7 km.

de va exakt 4,02 km.

BLÄ! hur ska milen gå?? nu är det 23 dar kvar

(jag vet för på skrivbordet på telefon har jag en nedräknare som stressar på)

till mitt försvar var 2 av dessa kilometrar uppför å i motvind.

 

nu äre den så kallade beach 2013 som kallar.

efter lunch ska jag styrketräna.

har insett att jag e rätt mycke pinsam i gymmet.

bland annat e jag klenare än jag ser ut samt att jag gör fel i maskinerna.

 

en gång, precis då jag skaffat gymkort på det gym jag tränar nu,

så provade jag en ny maskin, nåt som tränar biceps.

å jag tänkte "fasen, de här va ju ingen konst höhö va stark jag är"

då kom de en kille å knacka mej på axeln å sa: "gåre bra? :)"

"jaa, jajjemen, gå bra de här" svara jag.

 

då tog han tag i de där styret jag satt å drog i å vände på hela maskinen å sa

"men de gå nå ännu bättre om du gör så här" åsså gick han.

MEN jag tycker faktiskt de är roligt.

så jag fortsätter.

men jag är inte bra på det så jag ska inte prata mer om de.

 

 


 

 


Av Ida - 6 maj 2013 12:18

 

 

både alma & jag är helt förälskad.

vi var å hälsade på walter.

han fick tre tröjor & ett par jeans i storlek 80.

så han ha lite å växa i.

MYYYYYS BÄBIS!


alma pussade honom på huvet & gav honom nappen.

sen tog hon tillbaka den & stoppa den i sin egen mun :P

men då bjuppa hon på sockerkaka istället

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Ida - 5 maj 2013 12:15


för en gångs skull fick jag laga å bju på mat.

fiskgratäng med spritsad pärmos å björnbärsmazarin till efterrätt.

jag tog en bild på maten, men tyvärr blev moset å såsen över fisken lite bränt...

så jag vart lite små ill å raderade bilden.


almalowa älskade att gunga å blev fly vansinnig då vi försökte gå därifrån.

så hon fick fortsätta.

sen hittade hon kottar som hon la i en hink å hällde ut på köksgolvet.

två gånger.


sen skulle frisyren friseras.

både jag, linn å elsa klippte lite i luggen.

alma blev jätte missnöjd först, så jag drog på na kepan.

fast nr håret torkat såg de riktigt sött ut :)

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards