Alla inlägg under maj 2013

Av Ida - 26 maj 2013 18:34

Ligger i badet å försöker analysera helgen samt värva ner. De ha vare en händelserik o stormigt trevlig helg.

Elena o jag va på Allstar i fredags för å ta första uteserveringsbesöket.

Helt underbar o galen kväll i goda vänners lag skulle jag säga. Sen åt jag kebab, två gånger i helgen. Å jag ångrar mej inte ens! :)

Igår prövade jag uteserveringen på Invito och de va ju så mysigt att jag saknar ord. Jag strök även en halv skjorta och åkte taxi.

Nu ligger jag här i plurret med min zero och känner att de där ljuset i tunneln inte är nåt stearinljus utan en gigantisk majbrasa som både lyser upp och värmer.

Jag är en blandning mellan en tonåring å en tant. Jag har gråtit till tomas ledin ätit makaroner o korv. Nu äre bara lill Bröli som saknas <3


Av Ida - 25 maj 2013 15:59

Kom ett blombud från älskade dottern :)

Av Ida - 24 maj 2013 19:25

 

 

jag & björn, min gamla kumpan från nordiska rockmusik, har provat att nätdejta ikväll.

vi tog en öl över skype, nää två, å lyssnade på det mest passande bandet för tillfället- europe!


vi bestämde oss för att ses in real life, snart. sen ska vi åka till malta i september.

då ska vi (citat björn) "bada, sola, gå på restaurang & dricka öl. sånt som vi inte kan göra hemma" 

 

vi har även luftat livets vestligheter. de övergick i att vi lyssna på "carrie". i sommar ska vi ses i stockholm bestämde vi, å att vi ska besöka ABBA museumet. de va ett krav. mest från björn. 

 

björn tyck att de charmiga med norrlänska är att vi medvtet använder felaktig grammatik.

SKÅL för vänskapen som aldrig tycks ha ett slut trots.

 

GAMMAL VÄNSKAP ROSTAR ALDRIG!

 

         

 

åsså från idag

 

   


Av Ida - 22 maj 2013 23:11


slits mellan två låtar på spotify. två riktigt rejäla å bra låtar.

såna görs knappt nu för tiden.

"the botten is nådd" av timbuktu & "nu du kärring" av björn rosenström.


inte nog med att jag inte vet vilken jag ska sätta på repeat,

jag har dessutom härjat upp mej över en vinslaska.

tänkte fira den underbara dagen med ett glas rött.


verkligheten tog dock rätt snabbt ner mej på jorden.

eftersom nån har tagit flasköppnarn av mej.

varför gör man skruvkork?

de ä ju ändå inte smaken man vill åt.

eller?


jag slog upp ett glas vatten i vinglaset och tände lampan på balkongen.

kändes nästan som drömmen blivit verklighet.

maxade vikterna på VARENDA muskelgrupp på bodypumpen.

biceps, triceps, rygg, ben, you name it!

till å med på armhävningarna hur de nu är möjligt.


en annan låt jag kan tipsa om är "helt galen i dig"- tomas ledin

det kan liksom räcka ibland...


nu äre bara rock n roll.

puss gonatt ;)


Av Ida - 22 maj 2013 14:31

 

 


my father said
Don’t you worry, don’t you worry child
See heaven’s got a plan for you
Don’t you worry, don’t you worry now


 


Av Ida - 21 maj 2013 17:04





Spinnat.

 

Solat.

Assisterat Thomas hos optikern te han bröt ihop.

Hållit mej till instruktionerna.

Ätit glass på stan.

 

Fått två pussar.

Like a boss.











Av Ida - 17 maj 2013 20:49

 

 

sol i sinne, brun inne.

 

de va en helt okej dag idag. inte bara för att jag fick ha mina nya fräna jeans, utan för att jag sprang en minut snabbare idag.

 

sen ha mica som gilla fika å jag talat i telefon 1,5 timme,medan jag sola.

sen gav jag mej på å göra nåt nytt, i köket, nå som ha me mat å göra.

de e väl då fan att de ska va så svårt å följa ett recept.

 

de va dåre sket sej i köke som jag gav mej ut å sprang. rundan är kort & intensiv- precis som jag!!


nu måste jag duscha för jag har viktiga saker på G ikväll.


puss hej!


   






Av Ida - 17 maj 2013 10:08



det är först när man ska ta sej för å raka bena man inser att man är lång. de va länge sen sist. inte sen ja raka bena, utan sen jag fick känna mej lång. de kan ha varit förra året när vi skulle ta passfoton jag & linn, vi skulle till kreta.


de slutade med att både kärringen i passfoto maskinen å jag skrattade bra gött.  hon fick ta om bilden flera gånger för jag inte kom med. de handlade inte så mycke om mina centrimetrar i kött å blod, de handlade om frillan. den fick stånd.

 

men jag förstår att de blev så. man ska ju ha passet nåra år, å de e ju viktigt att kortet se skapligt ut med tanke på att man ska in i ett annat land. efter några timmars flygresa se man ju redan ut som ett as , svart under ögona å lagom packad, å då ha man bara de där kortet i passet att hänvisa till.

håret reste sej iallafall å de slutade med att jag i samråd med kärringen i passfoto maskinen bestämde oss för att klippa av håret rakt av längst upp. inte me en sax alltså utan hon fick göra de i sin dator. blev ganska likt dom där tvillingarna i eurovision härom året då hälften av alla deltagare hade mej som stilikon. mej å idol- ola.

bilden vart ändå skapligt hyffsad om man ska jämföra med min systers. mer säger jag inte. nu har jag länkat samman nutid o dåtid. hoppas ni lärt er av mina misstag, imorn kommer nya.

 

 





 


p.s mitt frikort (om jag under dödshot måste välja skall poängteras):

LOA FALKMAN! varför? inte en jävla aning.

vissa saker kan man bara inte förklara.

som varför de finns kalorier i chips,

varför carola fortfarande envisas med å öppna mun utöver när hon sjunger,

varför alla rika dricker en drink mitt på dan,

eller som varför håret står upp när det inte passar sej.

 

å andra sidan finns de mycket som står när de inte passar sej... HAR JAG HÖRT!

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards