Alla inlägg under juni 2011

Av Ida - 17 juni 2011 13:45

inleder med att tacka mikaela som inte tycker ja se ut å väga 100 kg. ska ja va ärlig och skryta upp mej själv (vilket man inte få i sverige) så tyck ja inte heller de. ja undra hur mycke pytteliten väger. ja ha gått upp 17 kg å nu ska den ju ändå snart ut. sen sa mamma elsa en trevlig sak igår, att ja hade musklig mage, sen la hon till att de hade hon åxå :P


ska ta en tur i skogen nu då de inte e nån hemma som kan hindra mej. min dröm e ju lite å få föda på en stubbe i min ensamhet. då slipp man ju bli osams me nån. fast de lär kanske ja lyckas bli ändå, då ja bli sur att ingen märkte att ja va borta. precis som den midsommar ja satt inlåst på toan för dörrn gick i baklås, å ingen upptäckte att ja va borta på 4 timmar. ja hade ingen telefon men dock en back ljummen starköl...


imorn ska jag & marcus till sundsvall för att uppgradera hans garderob nån level & jag ska bju på hotellövernattning. vi ha ju aldrig bott på hotell tillsammans så jag tänkte passa på med det som överraskning. fast baktanken e ju att han ska bli på gott humör så jag få som ja vill dan efter då vi ska på ikea. ;)


jag ser mest fram emot en lång hotellfrukost.   


avslutningsvis måste ja få visa hatten som linn införskaffat till mej i london nyligen. jag trivs så mycke med den att jag både gå på toa med den & sover med den.


 

/lillrokki med bihang

  

Av Ida - 16 juni 2011 16:39

nu saknar jag mitt barn så mycket & vill att de ska komma ut. och så saknar jag marcus. nu är slutet så väldigt nära & då vill man bara va med folk man tycker om & försöka vårda psyket å försöka att inte bli upprörd. men de e svårt när sömnen är oregelbunden & man inte kan röra sej.


jag känn mej långt ifrån fri då ja som e så van å göra de emsta själv, inte klara av å göra nästan nå, typ klättra på stolar för å komma åt nå som e högt upp, bära saker, gå normalt i trappen, raka bena eller sitta på en pinnstol utan att ryggen gå av. å nu ligg ett utbrott nära tillhands. ja kom närmligen inte in i duschkabin hemma!! inte åt nå håll! ja gett plocka bort glase för å kunna duscha, så ordentlig hydda ha ja skaffa mej nu.


å nu kom nå som säkert kom å roa många av er- nu väger jag 100 panner!

å de e ju inte enbart muskler som man kanske kan tro...

men trots detta kom ja just in från en 1 mils cykeltur. så vi kämpa på ja å bihanget.


de vart de ju trots allt ett småroligt inlägg ändå, fast de e jättejobbigt. mest att marcus inte e här me mej. men förhoppningsvis bli ja lite gladare imorn då han kommer å vi få ha helg tillsammans :)

 

 

 

/lillrokki & lilla bihanget

  

Av Ida - 14 juni 2011 16:00

                  /lillrokki med bihang

  

Av Ida - 13 juni 2011 12:10

synd att missa ozzy den sötingen när han lix va i sverige :/

men nästa måste de bära av till sweden rock. ha börjat fiska barnvakt redan nu.    
  

nu är jag äntligen hemma i junsele å idag ska hjälpa senil med diverse saker på fällan idag, städa upp å pyssla.


men först förmiddaskaffe. måste försöka organisera ihop en dejt med mica & angelica åxå. de e som ett måste när man e hemma. vi ha två favoriter då vi ses, fika hos bagarn & spela spel. inget bruka va avancerat då de handla om oss.


jag tänkte ge mej in i nåt jag säkert kom å få ångra. ja tänkte cykla dom 5 km in på byn med adolph. för de första bruka han ju vilja stanna å kissa överallt, så de e nå bäst han få gö de innan. sen bruka han ju bli lite smålat efter ett tag. då sätt han sej bara ner på asfalten, å då få ja bära han. 


i veckan ha de sagts att barnrummet uppi umeå ska bli färdigmålat, så då ja kom hem ska ja bli lycklig :) marcus gjorde ju ett fint jobb sist. så ja å senil ska ragga ihop en byrå på loppis som vi kan måla. 


nu ska jag göra nytta

/lillrokki med bihang

  

Av Ida - 8 juni 2011 13:46

 

världens vassaste säng för en liten hårdrockare. ja bli själv lite sugen på att lägga mej i den. dock får vår spjälsäng duga till både bihanget & mej. tro faktiskt inte att bihanget kommer att bry sej så mycke.


 

jag anställde barnets far till att måla bäbisrummet igår. sjutton va han låg i å arbeta. ja satt mest bara å bossade. precis som de ska va. jag bestäm- han utför. sen fick han mackor & juice serverat till sej & tvspel hela kvällen. så första lagret grundfärg är på plats. nästan. vi hade ingen pensel till kanerna, men de ge sej.


 

å så en bild på en som svalt en hel ballong. gå de? är jag helt lurad? de kanske e gud som tyckte en dag att, jaa den där ida, hon se ju lite ledsen ut. hon behöv muntras upp. för de se ju sjukt roligt ut:


  /over and out

lillrokki

& det lilla bihanget

  

Av Ida - 7 juni 2011 16:31

jag är som bekant född 25 mars & är därmed föd i vädurens tecken.

marcus är född den 14 juli & är kräfta. så långt är alla med.

jag blev lite nyfiken på hur det blir med vårt lilla mirakel & googlade stjärntecken. antagligen blir det en kräfta där åxå så jag sökte på det.

kräftan är, inte helt oväntat preciiiiis som marcus.

mitt barn kommer helt enkelt att bli en... andra marcus:


omtänksam, sätter familjen i första hand & värdesätter långvariga vänskapsband. i relationer och samarbete kan kräftan vara försynt och försiktig, tassa lite som katten kring het gröt. en reserverad men samtidigt social natur. en trofast & varmhjärtad person vars uppväxt präglar kräftans fortsatta liv starkt. han styrs av månen & är känslomänniska med hjärtat på rätt ställe vilket gör att kräftan är sårbar till sin läggning och tenderar att ta saker personligt.


POSITIVA EGENSKAPER: beskyddande, fantasifull, försiktig, intuitiv, känslosam, kärleksfull, medkännande, slug. 
NEGATIVA EGENSKAPER: lynnig, oförmögen att släppa taget, ombytlig, snarstucken.
ELEMENT: vatten

GILLAR: barn, bjudningar, hemmet, hobbys, romantik

OGILLAR: att bli emotsagd, bli tillsagd vad du ska görairritation, misslyckanderåd. 

PASSAR INTE IHOP MED: väduren - det här är oftast en svår kombination. du är för lynnig och sentimental för Vädurens smak, samtidigt som även väduren själv har lätt för att bli på dåligt humör. och du har svårt att tåla vädurens öppna och rättframma sätt.


bla bla bla. snäll person och så vidare, de e ju alltid skoj, och de passade precis på marcus. men vänta nu te ni få höra vad jag läste om mitt eget tecken väduren:


väduren har dom ultimata ledaregenskaperna. hon är oberäknelig och oförskräckt temperament. väduren axlar gärna ansvar och vill känna att hon har en ledande position, annars mår hon inte bra. hon är en handlingsmänniska och är snabb att fatta beslut. hennes översvallande sätt gör väduren till en rolig kamrat. väduren har har stark energi, är utåtriktad, frispråkig & dominerande.


POSITIVA EGENSKAPER: banbrytande, dynamisk, energisk, entusiastisk, modig, självsäker, snabbtänkt, äventyrlig.

NEGATIVA EGENSKAPER: hetsigt humör, impulsiv, otålig, självisk, våghalsig.

ELEMENT: eld

GILLAR: handling, spontanitet, utmaningar, vara i täten.
OGILLAR: andra människors råd, erkänna misstag, att bli emotsagd, att vänta.
 

PASSAR INTE IHOP MED: kräfta- de här två stjärntecknen brukar inte passa ihop så bra. kräftan är lite för försiktig av sig för att väduren ska få tillräckligt mycket stimulans. kanske vill kräftan stanna hemma på fredagskvällen medan väduren hellre går ut och roar sig? så kan det vara även i sängen.



jag är helt förbluffad, det stämmer ju vartenda ord!!!!!! jag sitt ju här å må jättedåligt, jag har blivit en tyrann, en riktig hemsk människa som inte bryr mej om andra & bara vill bestämma. dock är jag (väduren) även häftig, rolig & helt livsfarlig, medan marcus (kräftan) är en mes. fast marcus säg att dom bara skriv så för att ja inte ska bli ledsen. synd bara att detta är typ VETENSKAAAAP.

nu gäll de å klämma ihop bena te den 23e juli så barnet slipp bli kräfta bara...


KUROIOSA: andra kända vädurar förutom ida larsdotter är: adolf hitler & eddie murphy.


   










/lillrokki med bihang

  


Av Ida - 7 juni 2011 15:12

de ha bleve väldigt mycke herr adolph på senaste på bloggen. men de e ju mest han ja umgås med. idag ha iaf jag & marcus, som faktiskt hade en ledig dag, införskaffat färgen till väggen i barnrummet. äntligen!


frågan e bara när sjutton vi ska få en dänn färgen uppkletad på väggen. bäst blire ju om jag gör de själv naturigtvis, men då kom ja bara å få ont i ryggen. så jag bestämmer & marcus utför. tyvärr ha han, trots lumpen, svårt att ta order. men de e ju så med karlar, dom ha svårt för starka kvinnor. därför ska ja be pappa läsa innantill från en anvisning jag skrivit & sen få han prata in instruktionerna på marcus mobilsvar. utmärkt!


adolph åter igen... han fick ett tuggben idag för att aktivera sej medan jag ägnar tid åt mig själv. han hade väldigt svårt å veta hur han skulle förhålla sej te benet. de va ju lite stort så de sluta me att ja ändå fick sitta där å assistera den lilla valpen.


              

/lillrokki med bihang

  

Av Ida - 6 juni 2011 22:09

 

heidi & jag byggde puzzel på morsdag.

hon va jättesöt för hon försökte sitta precis som jag :)


 

och nu i helgen hade livsnjutaren adolph väldigt mysigt på soldäcket. å kom de en mås blev de ett himla liv. ja som just hade somnat i solstolen. så nu e ja kräftrö :P


 

här ha vi killen hela dan som visar hur man flörtar på stureplan...


 

den underbara soffan som gör att man alltid längtar hem. perfekt för mej å bäbismagen.


 

sist men inte minst, marcus stiliga kalsonger...


/lillrokki med bihang

  

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards