Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 26 januari 2012 22:09


först va de mer som en svamp:



sen va de lite kaxigt:

(här va ja dessutom lite nöjd för jag skulle på kändisträff med kee marcello)


 


 


nu se de mest ba trevligt ut:



/lillrokki

Av Ida - 24 januari 2012 21:00


good afternoon ladies and gentlemen!


de e ju inte så ofta man få träffa nån rock n roll nuför tin så jag håller tillgodo &  låtsas som att de e världens grej. jag & min äldsta vän & närmsta medmänniska bohman va å lyssna på kee marcello igår.

vet ni inte de e ni dum i huvet.


isf don´t mind, skit i googla, ni fatta ändå ingenting av de här. vi hade trevligt å vi va rockiga, ja å bohman.

han va nyklippt (snaggad) å ja hade tufft smink.





hitta bara en gammal bild på mej å bohman men den få duga.

de va från den tiden ja hade de där fina långa svarta hårdrockshåret.



en anekdot är att jag & bohman ha spelat förband till the animals. samma sak där, vet ni inte vilka de e ni som sitt där ute å lär er jhouse of the rising sun på er nylonsträngade gitarr... då säg ja bara: LÄGG AV! ni kom ändå aldrig å bli nå. för hårdrocken lever, de e bara ni som inte kan göra ordentliga låtar nuför tin!







/lillrokki

 

HÅRDROCK

Av Ida - 24 januari 2012 20:00


farfar & evis hälsade på alma i lördags. då va hon fin i håret. uppåt som mamma.


   


/lillrokki 

Av Ida - 23 januari 2012 10:45

man kan inte bete sej hur som helst när man bo i lägenhet. vissa gör det, men inte jag. (eller??) man kan inte leva ut sina lustar hur som helst. skrika å bråka kan man heller inte göra. då ringer bara grannarna efter polisen då dom tror att jag blir misshandlad. då måste jag släppa in dom å visa att jag är helt ensam i lägenheten. visa att jag bara fick ett utbrott då jag inte hittade fjärren till tvn, eller inte hittade almas napp eller visa att både mjölken, kaffet & brödet va slut å jag bara va tvungen att skrika rakt ut: "daaaaaaaaaaaahh!"   


man kan heller inte gå nakenfis. inte när man bor på 2a våningen med världens största vardagsrumsfönster som vätter mot lägenheten på andra sidan gatan. från mitt fönster har jag 10 m till grannarnas fönster. jag har sett dom äta frukost, ha förspel & dela ut paket. här generar vi oss inte.


mitt vatten gick ju inför hela grannskapet till allas förtjusning. när vi kom hem från BB möttes vi av grannarna som satt ute å grilla å drack öl (å guu så sugen man blev på öl då). "vi hörde när vattnet gick. vi såg rivstarten från bilen..." det är ljuva privatliv det.


nu ha min hemhjälp inga skärpt te sej efter att ja hotat me å ge na foten. hon pallra sej muttrande iväg te ica å handla mjölk. så nu ha ja fått en rejält fin latte. men oss emellan- hon e en riktig latkärring inga.


som sagt här generar vi oss inte. och varför skulle vi? vi är ju alla bara människor. mer eller mindre iaf.


 

bilderna är ett montage 

    


 /lillrokki

  

Av Ida - 22 januari 2012 21:15

 


se men inte köpa. de e mitt måtto. för jag sparar pengar. jag ska till phuket. där ska jag ligga på en sandstrand. borra in tårna i stekhet sand, gå ner till vattnet & svalka dom. sen ska jag gråta.



för jag gråter hellre på en sandstrand i phuket än i en snödriva i jönsel.


/lillrokki

Av Ida - 21 januari 2012 16:04

min dröm är att få ett eget radioprogram tillsammans med nilsson. jag tror seriöst på den idéen. då skulle vi tex kunna ta upp en sån relevant grej som kapten ynkrygg.


för er som inte är uppdaterad i nyhetsflödet kommer här en sammanfattning:

ett fartyg vid namn costa concodia hade lite otur här i veckan, om dom gick på grund eller välte eller va de va, de gick åt fanders helt enkelt. de finns ju nån sorts hederskodex att kapten ska va sist ifrån skeppet då sånt händer. men av nån anledning befann sej kapten helt plötsligt i en livbåt.


sen försvann han nå dygn. troligtvis gömde han sej för att han kört båten full å av egen räkning orsakat haveriet. förklaringen till att han inte befann sej på båten utan på land under räddningsarbetet ska, enligt egen utsaga har varit att "han snubblat och landat i en livbåt som sedan åkte då han försökte hjälpa passagerarna". vilken lustig kommentar!


men det lustiga slutar inte där. när han kom i land, då va de första han gjorde att ringa mamma & sen försvann han.


detta är tycks vara typiskt förekommande bland manspersoner. dom bli full, smiter å sen ring dom mamma. detta skulle vi kunna analysera sönder i vårt radioprogram. som dom kvinliga filip & fredrik, fast med lite bättre ölsinne (anta att dom ha dåligt, dom e ju trots allt män).


 


jag känner att mina åsikter om världen & min kunskap om den inte får gå om intet. den får inte försvinna från världen i och med att jag går i graven. jag kan inte missunna världen mej själv. jag skulle bli en mycket bra legend.


min approach skulle kunna va framfusig, bitter & granskande. MYCKET granskande!



/lillrokki  

Av Ida - 21 januari 2012 09:33

morrn!


jag hade svårt att somna igår. låg å tänkte på arvsynd. kom fram till att min dotter inte alls är född i synd. inte i min värld iaf. bäbisar har inte förmågan att tänka ut onda tankar. varje kväll längtar jag till imorn då jag får träffa henne igen. jag få hejda mej från att gå in å nypa na så hon vakna.


idag ska vi städa lägenheten å handla inför helgen. såå jobbigt å inte ha bil. almas farfar ska hälsa på idag. så hon ska få krama å pussas lite me honom. själv tänkte jag gå å träna. å faktiskt ha ja tage de beslutet å sola. man vill ju för fasen bli gla då man se sej själv i spegeln. de bli ja inte nu för ja e vit. vit vit vit. men de finns ju vissa som lyckats riktigt rejält trots att dom varit vit i skinnet. kanske inte PGA att dom e vit men trots det:


-marilyn manson  

- nicole kidman

- michael jackson (!)


de fanns inge mjölk te morronkaffet här hemma idag. de fanns de inte igår heller. denne "nån" har inte handlat. "nån" ska snart få ett namn. "nån" ska kallas för inga. pappa säg alltid de. att de e inga som koka så bra kaffe hemma hos han å att de e inga som städar. som en kvinnlig molgan. inga ska få stryk om hon inte gå å handla mjölk idag!


alma ligg här breve å pocka på min uppmärksamhet. hon ligger här utan skuld å utan synd i min gamla junsele djurpark tröja. söt!


  /lillrokki



Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards