Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 20 januari 2012 14:14

igår va vi å träffa emma & lova. småbäbisarna myste tillsammans i poolen medan vi morsor fikade kaffe.


 


 


på hemvägen fick jag två syndiga infall som jag föll för.

no 1. jag handlade ett skin serum på makeup store.

no 2. jag köpte en pizza. sen gick ja hem å åt den å va himla nöjd över mej själv.


...till dess att ja vart proppmätt å blev helt stin. då ångra att ja äte den.



 


idag ha ja träningsvärk sen spinningen me den snygga ledaren, så ja ska inte göra speciellt mycke. tro ja ska gå på gymmet å gå lite på rullbandet. ni kanske frågar er varför ja inte gå ut me barnvagn då så både jag å bäbis få luft å motion. men de ha snöa nå fruktansvärt här å jag vill inte utsätta mitt barn för mitt vrede som kommer när det inte är skottat. vi måste vänta te imorn då snön hunnit packa ihop sej.


 


under tiden hänger alma med på gymmet. hon ligg å sov i vagn medan jag spurtar på rullbandet.


va väl alltför nu. shit vilket värdelöst inlägg detta vart :P


/lillrokki

Av Ida - 19 januari 2012 20:30

     


almalowa övade inför dopet.

fast mössan bestämde vi oss för att skippa ;P


fler bilder från dopet kommer sen.


 


å på kjolen ha mormor elsa broderat in "alma 2011".

samma dopklänning som ja hade, å som min mamma hade å som hennes mamma å hennes mamma å hennes mamma hade...typ..


almas smultronmärke under munnen matchar dopklänningen perfekt :D


/lillrokki

  

Av Ida - 18 januari 2012 22:30


I'm beautiful in my way
'Cause God makes no mistakes



jag är lite besviken på mej själv. jag tittar mej för mycket omkring. jag har brytt mej förmycke. ja ska va så fruktansvär härlig å skön å kul framförallt. jag har haft den här bloggen i snart 5 år & bara levererat en massa nöjesläsning till er alla. men nu e de slut på det. jag har gjort slut med den sidan av mej. inte helt. men nu ska jag börja skriva det jag faktiskt vill skriva & de ja tänker på. ja tänk använda bloggen till de den e tillför- att ventilera. sen om de råka bli skoj ibland då e de väl bara en bonus. för ja ä kul. kul å titta ÅXÅ...ha ja ju kommit fram till idag:


ja va på spinning ikväll. kanske jobbigaste passet hittills. allt detta berodde på en karl. en mycket mumsig sådan. för att sympatisera med min goda vän nilsson som nu finns ute på köttmarknan till ert förfogande, har ja tagit ett visst avstånd från manspersoner. därför blev jag lagomt irriterad då jag insåg att de va just en sådan som skulle leda spinningpasset.


efter bara nån minut övergick den här irritationen till lycka. karlsloken va ju en riktigt good looking pajk å dessutom verka han så hurting å trevlig å lång. så ja trampa ju på extra för ja ville göra ett gott intryck. jag vill understryka att ja ha inga som helst bad intentions med denne man, utan de va mest för min vän & nyblivna singelmamman nilssons skull. ja ville helt enkelt inte framstå som otränad. speciellt inte eftersom jag lätt va yngst på passet. så ja trampa å kämpa å tillslut insåg ja hur osexig ja måst ha framstått. svett e ju inge mysigt. de e de värsta ja vet. å vettu de bara rann ju om mej.


å då hann ja ju åter igen bli lite irriterad. hur fasen kan dom ha en töcken en hunk te ledare. å unga va han å. under 30 iallafall. han hade ju fått mej å trampa skiten ur mej själv. å till råga på detta så insåg ja ju att ja inte hade raka bena samt att ja va vitast i skinnet av alla. alla 40 åringar e så brun å fräsch å smal. där kom ja me mina stickiga bleka ben å min muffinsmidja. så då ja komme hem å la mej i bade så raka ja bena. MOT MIN VILJA egentligen känns de som! så här i efterhand känn ja att de va mitt dåliga omdömme som gjorde de å ja kände lite "jaha, å va skulle de här va bra för?"


ja vill ju åxå framstå som en ung, snygg, rakad mamma. men de e ju just de- JA Ä JU MAMMA. all min vakna tid gå ju åt att tillfredsställa denna lilla pärla jag satt till världen med hjälp av (just de...) EN KARL.


de e ju de ja säg. dom här karlarna dyk ju upp överallt. så de verka som ja få acceptera att dom finns. men ja tänk inte raka bena för dom. utan skulle de råka bli att ja gör de nån gång, då tänk ja göra för min egen skull. ja tänk raka bena för att de e gött mot täcke då ja lägg mej i min nybäddade säng. ja kanske eventuellt tänk sola, men de e för att huden ska gå ihop me min foundation å ja tänk träna för ja vill minsann va stark som pippi långstrump! jag vill kunna bära tungt både inuti ida & utanför ida.


de finns som inte mycke utrymme för skönhet i mitt liv. men man gör så gott man kan efter förutsättningarna man ha. ja skulle önska att ja hade mod att stå naken som herren skapte mej, som adam & eva å känna mej sådär vacker å härlig trots benstubb, ostyrligt hår å avskavt nagellack. men inte ens de klarar jag inte. utan man ska kräva så mycke av sej själv. hela jäkla tin. så de e därför ja sitt här å e lite småförbannad. å allt börja me den där karln som höll i spinningpasset.


gud gör inga misstag. å ja är älskad av dom som faktiskt SKA älska mej. framförallt av den lilla pärlan som orsakat mitt kroppsliga ras & förfall. hon älskar mej villkorslöst & ler mot mej varje morron jag plockar upp henne ur hennes säng. största feta leendet som säger: "mamma jag älskar dej, trots att du e lite ful, stubbig & lite tjock ibland"


/lillrokki




           


Av Ida - 18 januari 2012 16:15

          nu ha vi bytt upp oss från leksaksgura till ukulele som almalowis fick av sin pappas syskon. när mamma slå på strängarna blir hon väldigt intresserad. allt som låter e häftigt å headbangen är inte långt borta. snart kan vi spela tillsammans. men tyvärr är de ingen i familjen som e så bra på just ukulele så om de finns nån där ute som kan ge lite nybörjartips te mej så välkomnas dom med glädje :)


mitt barn är i allmänhet frän & i synnerhet sweet like hardrock!


/lillrokki

  

Av Ida - 18 januari 2012 10:12

försoven :( skulle på mammaträffen/föräldragruppen imorse men de blev nåt missförstånd mellan mej & väckarklockan. å man kan ju inte hoppa in mitt i. ja e lite sån att ja tyck de e dålig respekt å komma sent, nästam så ja hellre "sjukanmäl" mej ist. NÄSTAN. fast idag sa jag sanningen. jag ska ut å äta lunch med mammorna efter träffen.


vet inte om man kan kalla föräldragruppen nån sorts utbildning till föräldrar. å ja ska sannerligen säga att ja nå tyck ja e den bästa mamman till just min dotter. vi passar så bra ihop. men ja bruka gå dit för de e mysigt å träffa andra mammor å andra bäbisar i samma ålder som alma.


fick så fina bilder på pärlan igår som ja måste flasha med. ja e så stolt över MEJ som fött ut en sån fin flicka. å duktig e hon med. för hon ha nämligen suttit själv. snuttan!


      


     




/lillrokki

  

Av Ida - 17 januari 2012 18:15

så bra reklam för "anti förmycke alkohol" hitta ja på vårdcentralen då ja körde ögonfluss- marcus dit. så här innan helgen förmedlar jag barnens syn på fylla & alkohol.


det står: "drick bara en gång i veckan. men bara lite. dom andra dagarna tar du det drogfritt" /pojke 9 år"


JA TYCK DE VA SÅ HIMLA BRA SKRIVET.



sen undrar jag, va tyck ni om min nya blogg??

se ni inte att de e ny stil här???

va tycks??

ni e så sjukt snål på kommentera så ja gör som alla andra å lösenordsskydda min blogg. ja vill faktiskt ha bekräftelse. ja e ju trots allt kvinna. så skriv en kommentar. va inte alltför dum bara för ja ha bleve nervklen å blödig sen ja fick barn. nån där ute e de ju som gilla bloggen me tanke på att ja ha 82 unika bloggläsare om dan.

jippi!!

puss & kram

/lillrokki

Av Ida - 16 januari 2012 22:15

...& mina idéer. så tänkte jag inleda men då jag såg det lite from above såg det alltför självgott (om de inte fanns ett sånt ord innan finns de nu) ut å därför ändrade jag inledningen till följande:


tjabba!

vissa tränar för å ha nå å skriva om i sin blogg. ja ä en sån. ikväll ha jag tränat. najaaas! (läses som ove sundberg i solsidan pratar) portförbjudas från gymmet borde dock pensionärer, barn, småbarn & tonåringar samt karlar bli. man gå hemifrån för å slippa ungar å att ha en flåsande karl efter sej. å då man kommit te gymmet pusta man ut å tänk "aaa va gött!" men så upptäcker man snabbt att drömmen icke besannats. de sitter en karl på spinningcykeln bakom. jaha nu ska man ha en sån bak i hasorna där me som flåsa. å svettas!  


mer än så tänk ja int bju på idag, utan resten gr att läsa i min bok mot betalning. ja å nilsson ha nämligen haft ett mycket angenämt samtal idag å vi behöv cash för vi ska starta ett radioprogram. jaa men kom igen! hur svårt kan de va. vi funderar på att till en början erövra radio sol (närradion hemma i västernorrland)


   


då skulle de bli åka av vill ja lova. ärligt öppet, utan manus, reklam å annat trams. ge om 15 minuter i rampljuset. de e ALLT HÄR I LIVET (just nu) vi behöver. vi vill känna oss uppskattad. vi vill få sitta i tv4 morronsoffan. ni kan väl iaf bju på en liten röd matta hemma i junsele på midsommar. vi kan väl få sitta i båset där ljudteknikerna sitt då the ark, e-type eller brolle spelar.


de kan ni väl för fasen unna oss! nu då ja unnat å bjuppa på lite goa bilder från den tiden "det begav sej" så att säga.


/lillrokki

Av Ida - 16 januari 2012 14:45


 


mammas egen victoria (kronprinsessa alltså)


om hon bara ville vakna skulle vi gå ut en sväng me vagn. men hon ha blive en rackarns sjusovare efter de att hon va sjuk. men då få ju mamma tid till sånt mammor ska hinna me, oavsett om victoria e vaken eller ej- tvätt, matlagning, bloggning...


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards