Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 11 januari 2012 11:30

tidigare ha ja förespråkat orangutangerna.

nu ha ja fått barn. nu ha ja tänkt om. ta en kort stund å fundera...:


när jag ser dom här mumsiga skorna må ja sjukt mycke bättre. dom gå på runt femhundringen för nu e dom på rea. å naturligtvis klia de i u-lands- fingrarna mina.

men nu ha ja haft några dagars tid å tänka så här efter julmaten, paket å mys.

va e de som e viktigt? vad kan JAG leva utan.


å gå i fina sko, ha gott samvete, komma till himlen... eller om att va medmänsklig??

om jag skulle samla ihop dom pengar skorna gå på,

å sen köper jag ett fadderbarn för dom pengarna utan att berätta det för nån, är jag en bättre människa då?

för ibland känns de som att ja inte kan leva utan dom skorna. men det är bara som det känns.

för utan rent vatten och mat i magen kan inte barn i utsatta länder överleva.




i världens fattigaste länder går miljoner utsatta barn en grym och orättvis framtid till mötes. framförallt flickorna. 1 barn av 10 dör innan de fyller 5 år – å risken är markant större för flickor. flickorna bli tidigt bortgifta som barn med tidiga komplicerade graviditeter.


skorna blir inte mindre snygg för det. men helt plötsligt känns dom ganska oviktig. eller jag ändrar mej... skorna känns inte alls lika snygg. dom känns äcklig och ful. jag skänker en slant. för jag kan. gör det du med. för du kan:


http://plansverige.org/shop/donate


ge 50 spänn iallafall, de kan du göra. skriv gärna en kommentar till mej häri bloggen om du valt att ge en peng, de kan va trevligt att få veta.

barn ska trots allt få va barn och få en så trygg uppväxt som möjligt!



en annan grej man kan göra är att bli flickfadder :


http://www.actionaid.se/


 


/lillrokki

  

Av Ida - 9 januari 2012 14:52

låt bli å kommentera detta om ni kan!



/lillrokki 

Av Ida - 8 januari 2012 20:01

Mobilinlägg:


ha man en någorlunda hälsa, vänner att lita på, en stark tro, en hyffsat snygg kropp som även fungerar, cool frisyr, ett gott & ödmjukt sinne, någon att älska, samt en en htc- telefon....då ha man ju fasen allt!


/lillrokki  

Av Ida - 8 januari 2012 10:38

Mobilinlägg:Jag kan inte tro det när jag bläddrar i en modetidning, en annons som knockar mej till golvet. Hårmascaran är tillbaka. Å denna gång finns det inte bara 4 färger att välja mellan utan hela 10 stycken i tuffa färger! Funderar på anamma detta å hoppa på trenden så hårmascaran en gång för alla får ett uppsving. Det ska jag se till. De e ju trots allt en lattjo liten pryl ;)/lillrokki

Av Ida - 4 januari 2012 22:08

Almas pappa ha fått fluss i ögona. De e jätte äcklisch. Han e å hälsa på i Junsele å i övermorrn ska vi ha dop. Dessutom ha han glömt rakapparaten så han se ut som han tage knark å sove ute flera nätter. De va katastrofen.De roliga e att jag just nu blogga från min nya HTC incredible S. Tydligen kan man inte hä ut bilder då. Men om ni e intressrad av den enda sanna glädjen (- skadeglädjen) var då vänlig att lämna ett meddelade i kommentarsfältet så kan ja försöka få te ett äkta fluss- fotografi imorn om de int ha gått över.E ni intresserad av annat kan ni även lämna önskemålen så behandlar jag dom så snart jag kan./lillrokki

Av Ida - 3 januari 2012 14:52

jag till alma: "du ha världens töntigaste pappa!"


almas pappa (knappt- torr- bakom- örona- 21- år- gammal) till alma: "mamma hon är för gammal för å va så här busig som vi e."



jag blev helt enkelt nedtrampad verbalt.

å de e ja inte van vid.

ja bruka vinna å få som ja vill.

å få ja inte som ja vill bruka ja gapa mej till det!


vinnarna:

söt!

 


försvinnarna:


pluffsig & inte lika söt!





/lillrokki  

Av Ida - 3 januari 2012 14:30

en riktigt intressant konversation på buss 20, njurunda, sundsvall:


(fyra alkisar runt 50 sitt och prata på bussen)
alkis 1: "...men det absolut största aset lever än. han försökte ja skjuta för 30 år sedan men han lever som sagt än den jäveln… å det är min bror. (en stunds tystnad) idag har jag spolat is utanför hans dörr."




yääääää!


de va sjukt roligt!

/lillrokki

Av Ida - 1 januari 2012 16:37

för ja tro de e de edin försök sej på å sjonge. årets 1a videoklipp, enjoy:



/lillrokki
 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards