Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 20 februari 2012 23:13

Mobilinlägg:Vet nån NÅN som kan tänkas sälja vinterdäck 17 tum, 112*5 delning? Måste ha te mercan så ja kan ställa på han så ja kan skatta han så ja kan besikta han så ja kan sälja han å köpa en familjebil som Alma kan åka i :Plite som då Pettson ska göra pannkakstårta te findus men måste få upp nyckeln ur brunnen så han kan komma in i snickarbon å laga cykeln så han kan cykla te affären så han kan köpa mjöl å baka tårta tre Findus :Pför ni ha väl läst Pettson å pannkakstårtan?Tackar ödmjukast för hjälpen om nån sådan finnes./lillrokki

Av Ida - 20 februari 2012 14:34

jag syftar på häftigheten.

häftigheten ha vi i vår familj.

speciellt alma.

å speciellt när solen skiner på oss.

undrar om hon själv tänkte:

"öööö get out of my way! här kommer den vilda bäbin."

såg ut som så iaf.

tills hon somna i pulkan.


pulkan fick vi låna av snälla snälla marris & steve som hade två.




 


   




/lillrokki

  

Av Ida - 18 februari 2012 23:30

... å sen kom didrik.


 





längtar tills imorn då vi ska ses på busplaneten me onga. mariana å ja. dom e så söt då dom funnit varann. börja enen gapa då hakar den andra på. hoppas didrik ha med sin "mongohjälm" (en sån man ha då man börja sittaå gå å ramla) för almalowa gillar å ta folk i ansiktet ganska hårt. fick själv erfara detta idag då jag va go me henne å hon peta sitt lilla pekfinger in i mitt öga. gjorde ont de.


nä herre, nu e klocka länge sen sovdags för mej. alma somna i min famn efter gladiatorerna. de va länge sen hon gjorde de. duktiga unge. från att hon somnar för kvällen har den ensamma mamman 12 timmars ännu mer ensamtid från den vilda bebin.


veckans boktips- ensamma mamman & den vilda bebin.


så fin & bra bok.

good night!

/lillrokki  

Av Ida - 17 februari 2012 21:37









/lillrokki








Av Ida - 17 februari 2012 21:30


idag fick vissa post. vissa blev himla gla.

till att börja med blev den här långhåriga ynglingen till pappa glad över post från porsche.


   


sen blev en bäbis helt upprymd över en katalog från panduro.


           


vissa är nöjd med så lite här i livet ;)


nu sitt ja här igen ensam & allena, fredag å grina som ett barn till "det okända" på tv. tror jag gjorde mitt livs raskaste gympass idag. en kvart effektiv triceps, bicept å hängbröstena. sen tog jag freda. almalo å jag tog en timmes promenad i solen för å bli lycklig.

finmiddag som bestod av en matlåda korv å makaroner från igår till mej. fruktgröt till alma.

nu ska ja fortsätta titta på det okända å kanske gråta lite till.


trevlig helg alla kompisarna! :)

/lillrokki

Av Ida - 16 februari 2012 18:00

     




today´s outfit. torsdagkväll å jag har redan gjort nästan allt jag måste idag:


-träning

-babysång (samt träffat emma & lova)

-duschat

-bloggat


sitter & väntar på min allra käraste syster, vi ska på förläsning. kan behövas för vi e ju inte så bright nån utav oss... eller de ska va hon då. hon läs te civil ingengör. men en annan ha både tillverkat & född en 4, 5 kilos unge så helt värdelös känn ja mej inte.


dagens latinska:

"at ingenium ingens inculto latent hoc sub corpore"

-en väldig begåvning döljer sig i denna ovårdade kropp

(lite roligt med tanke på hur jag sliter för å få pli på en hänn gammkroppen ;)

/lillrokki

Av Ida - 16 februari 2012 10:38

efter ett vuxet initiativtagande från min sida blev alla hjärtansdag en trevlig dag. hade goda vänner över på middag med räksoppa till förrätt & indisk kycklinggryta till huvudrätt. till efterrät blev det sällskapsspel. mys med mycke levande ljus. hade ansträngt mej till max för att vinna mina vänners hjärtan vilket jag tror jag lyckades med. tidigare på dan satt jag & klippte ut pappershjärtan till förbannelse i färgat papper.


här kommer beviset på att detta faktiskt ägde rum.



mickan.



fredde.



världens vackraste syster.


lilltobie.


bilder från kvällen:


                               



/lillrokki    

Av Ida - 16 februari 2012 10:32



två små stjärtar möttes över en dejt på alla hjärtans dag:




alma fick låna didriks hoppgung & han fick låna hennes hårband:


/lillrokki  






Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards