Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 13 februari 2012 22:30

vissa personer, inte alls många, men vissa bör ha nåt speciellt ibland. nåt från hjärtat istället för en kartong med omslagspapper & snören till förbannelse.

därför ger jag dej det finaste jag kan på din födelsedag.

plura & en hyllning i min blogg. (fast idag är raderna dina)

hipp hipp hurra, för morbror fredde ida´!


ibland ser jag solen i några sekunder

allting får färg det är ännu ett under

jag grillar en makrill och häller upp vodka

jag gör som jag vill och sen är jag borta


jag tänder en eld i en täljstenskamin

jag pissar mot vinden jag dricker mer vin

folk ringer och undrar om det går bra

jag svarar att "det jag måste borde förbjudas i lag"


/lillrokki

Av Ida - 13 februari 2012 15:45

jag blir fortfarande förbannad då jag tänker på mösstjuven som stal min mössa förra veckan. idag då jag gick till gymmet börja ja tänka på de, å ja vart så förbannad att jag börja irritera mej på alla som gå sakta i gångtunneln. å inte nog med att dom ska stoppa trafiken me sina lata ben dom dra efter sej, dom gå dessutom flera i bredd så man inte kan pinna om dom heller! alltså jag blev vansinnig. "ska man gå sakta ska man fan hålla sej hemma" tänkte jag.


ska be att få valium utskrivet för det här kom å sluta illa för den som kommer i min väg då mina tankar vidrör min mössa.


/lillrokki  

Av Ida - 10 februari 2012 23:33

sitt å se qx gaygalan på tv. fasen vilket drag de verkar va. högt i tak & ingen e ledsen. passar mej utmärkt. alla verka dessutom va onykter. modigt. å va de i tv alltså. å många fina transor va de där med. vissa ta ju faktiskt bättre hand om sin kropp än andra. själv raka ja ju inte bena alltför ofta.


själv sitter jag hemma, i min ensamhet, i min megastora soffa & väntar på bättre tider (morrondagen då min lilla flicka vaknar med andra ord)


nää, man skulle ha vare bög. å haft en godispåse. har trots allt gjort 4 gympass denna vecka.

träningsvärk i vaderna? i tuttarna? i skulderbladen? i stortårna? svar: ooooja!



nää, man skulle ha vare bög. å haft en godispåse. för nu vart ja sugen. på godis.


trevlig afton!

/lillrokki







Av Ida - 10 februari 2012 20:45




jaa... finns de nån som kan tänkas äkta mej i denna så må nå de va sann kärlek i så fall!

  

/lillrokki



Av Ida - 9 februari 2012 21:00


hakuna matata!

ja ha tränat & som grädde på moset lagt mej till med en liten solbränna.

nu e de bara å vänta på morgondagens solsveda.

och för å föregå med gott exempel vill jag avråda från att somna i ett solarium i mer än 40 minuter.

det kan få förödande konsekvenser.

eftersom det är lite min stil att bju på mej själv så ska jag även göra detta ikväll för att visa att inte ens jag är fullkomlig även om den första bilden nedan talar annat. därför får ni en bonusbild på mitt fejs från en solning som "gick över styr"...


idag:



en gång jag va trött:



å nu jävlar kommentera ni i kommentarsfältet längst upp te höger där det står "kommentarer" ovanför detta inlägg.

annars stäng ja ner bloggen för ett långt tag framöver.

å ja e inte för tomma hot!

jag vill höra beröm & annat gott om mej för nu ha ja fasen lega i.

inte lega i som älskat.

de hade ja ändå inte haft tid till eftersom jag bara gymmar om kvällarna.


/lillrokki


Av Ida - 8 februari 2012 21:00

Mobilinlägg:


Idag har jag:

-Funderat på hur Dogge Dogelito kan tala så dålig svenska med tanke på att han är född i Sverige samt har en svensk mor.


-Bakat ett matbröd (en limpa på prov)


-Kommit på att spinning inte ä så jävla roligt. Man få ont ovanför rövhålet under rumpspringan. Dock gå ja dit bara eftersom de e en ung, snygg och vacker karl som håll i passet.


-Haft en fight med min 6 månader gamla dotter över en portion hemmagjort pärmos. Hon va ganska otacksam å ville inte äta de ja stått å ävlats med å göra småportioner av.


-Varit lite ledsen.


-Haft ont i höger skulderblad.


-Pratat med underbara AnnaCarin Nilsson som berättade att hon tar över stafettpinnen efter a Doris Berglund då hon far av pinn. (detta eftersom strömmen gått å för att hon fundera på börja spela handklaviatur aka. dragspel)


Rock & roll

/lillrokki  

Av Ida - 7 februari 2012 21:30

okej...


min far, mer känd som edin, han  ä den enda som kan ha midjeväska & samtidigt bibehålla hög status. jag funderar på att gå i hans fotspår & buda på denna väska på tradera. vad tycker ni?

hiss eller diss?

midjeväska måste ju ända va på väg tillbaks snart, de ha ju vare ute så HIMLA länge!



/lillrokki


p.s stenåldern var den fredligaste perioden i sveriges historia. tänk på de ni!


dagens latinska:

nulla dies sine linea
ingen dag utan ett penselstreck.


Av Ida - 6 februari 2012 22:31

Mobilinlägg:Såg senaste avsnittet av så ska det låta. Jag kanske är på gnäll- kriga- stigen för det bara bubblar upp elakheter ur mej. Men här kommer min samlade bedömning: Sanna Nilsen ha rakt int nå fin kropp ä!Calle Moreaus se så rolig alternativt dum ut då han spela gitarr. Instrumentet e större än gubben.Bara för att man gillar 60/70- tals rock n roll behöv man varken se ut eller bete sej som en knarkare som en viss idol Calle christiansson gör i så ska det låtas förra avsnitt.Å hon sibel...ja tyck inte hon borde ha fått vare me!Den enda som gör ett fint jobb är peter "ronny" settman. Och detta gör han med råge!/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards