Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 6 februari 2012 08:45






/lillrokki



till bloggens startsida:

www.lillrokki.bloggplatsen.se

Av Ida - 3 februari 2012 19:15



   

/lillrokki

  

Av Ida - 3 februari 2012 11:15


nå för mej & weilotte.






(tyvärr va detta dom fräschaste bilderna jag hade på mej & w)


för er som inte fattar vad det är för spec med dessa vinflskor, åter igen, sluta läs bloggen.

ni är muppar som dessutom missat ett kanonband. den här gången menar jag det.

alla mår bra av lite hells bells emellanåt ;)



Beställningsinformation Systembolaget:.


74765-09 Highway To Hell Cabarnet Sauvignon 2008 (6 x 750ml) 714 kr.
74741-09 Back In Black Shiraz 2011 (6 x 750ml) 714 kr.
74680-09 Thunderstruck Chardonnay 2011 (6 x 750ml) 714 kr.
74700-09 Hells Bells Sauvignon Blanc 2011 (6 x 750ml) 714 kr.
71464-09 You Shook Me All Night Long Moscato 2011 (6 x 750ml) 714 kr.


/lillrokki


dagens latinska:

nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
=nästan ingen dansar nykter, såvida han inte händelsevis är galen.



till bloggens startsida:

www.lillrokki.bloggplatsen.se

Av Ida - 2 februari 2012 22:15

har fått nå kommentarer på mitt inlägg från igår som handlade om bästa sättet att dölja att man e full. å det som det pratas mest om är väl att de e konstigt att ingen kommit på detta tidigare...

har ni missat den debatten får ni ännu en chans här:

http://lillrokki.bloggplatsen.se/2012/01/31/7225305-de-ultimata-sattet-att-dolja-att-man-e-full/


från det ena till det andra...

till min förtjusning & dessutom med det coolaste namnet i världshistorien- "forget your boyfriend".

härmed presenteras två alternativ på de nya "vi ska ut på stan ikväll å sparka ner folk"- pjuxen:




nåt för dej som är lite mer av det agressiva slaget samt har lite att göra

& sugen på att vistas ute i -21 grader som det är idag.



/lillrokki


dagens latinska:

noli me tangere
=rör inte vid mig.


till bloggens startsida:

www.lillrokki.bloggplatsen.se

Av Ida - 1 februari 2012 21:17

de e verkligen synd om alla nu för tin. ja tänkte kolla på tvn efter en hektisk dag som mammaledig. för ja ligg inte hemma med chipspåsen på magen om dagarna. kl 13-15 va vi på öppen förskola sen va ja själv å träna en timme nu ikväll. så då kände ja att "gu va trevligt me nån rolig serie typ 2 1/2 män eller vänner"


men icket. på 3an ska emma igelström grina för att hon haft anorexi & på 5an ska en miljonär grina över att han inse hur rik han är då han gå under cover å träffa fattigt folk.


skulle man få göra ett tvprogram om varje motgång & för varje oförätter som drabbat en skulle jag kunna producera en hel drös program hela våren på tv. jag blev bland annat inlåst i ett torkskåp på skolan då jag gick i 4:an. gärningsmännen va två äldre pojkar. jag fick inte se på darkwing duck eller tre kronor då jag var liten, för det tyckte mamma va farligt. nog fasen ha ja vörte snömulad å dragen i håre å till å med bestulen på min mössa idag!! men inte riv ja upp himmel å jord för de. (eller iofs gjorde jag väl de om mössan idag men det kan ni nog bortse från)


ja ha väl inte heller haft så roligt alla dagar i mitt liv, men ja gå inte ut i tv å skryter om de. ja tyck man få va tacksam för det lilla som e roligt. LYCKA är jävligt överskattat. man få va NÖJD om man e GLAD då & då.


nä, ja tyck man kan göra lite mer rolig tv, som de va förr. fast å andra sidan, poängen med hela detta blogginlägget & dit jag ville komma- kan man bara tjäna pengar på den skit som redan drabbat en, då kanske man bör ta den chansen? lite som å få tillbaks på skatten. ja mena de som hänt ha ju hänt å de kan vi inte ändra på, så då kan man ju lika bra suga ut varje krona man kan ur bajskorven.


man få int va dum, då kan man bli som hedlunn!


 



hårdrock & ajöken

/lillrokki 

Av Ida - 1 februari 2012 16:41

jag ha blivit bestulen på min nyinköpta mössa. den hann endast finnas i min ägo i 3 dagar. de lustiga är att den blev stulen under en möss- shopping- runda på åhlens!ja va där för å köpa en mössa till alma & blev av med min egen. vi gick plus minus noll så att säga. en liten win win situation. och till dej som stal mössan:


hoppas du är fattig & behövde den, för de va förjävla kallt å gå hem utan för mej som BLEV utan!


alma verkar iaf nöjd med sin. idag va vi på öppna förskolan på teg å träffade lova å andra mammor & bäbisar. där va de ingen som va dum, till skillnad från snattarna på åhlens!


 

 


/lillrokki

Av Ida - 1 februari 2012 11:03

kort, rik & kvinnlig.

de skulle man ha vare.











/lillrokki

Av Ida - 1 februari 2012 09:45

vissa gillar pettson:

(världens vackraste bakhuvve)



andra gillar att frysa om stjärten:


 


cool va?? 


hitta den mitt på stan. en isfåtölj som bara väntade på mej. men de vart himla kallt om baken så jag satt mest bara för å få med de på kort.


i övrigt läser vi mycke hemma hos oss. men de e svårt då NÅN bara äter på lektyren.



sen myste jag & min ramones- bäbis:


 


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards