Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 8 oktober 2012 15:23

Känn mej både kall å ful då jag efter 6,5 km dragandes på en barnvagn innehållande skrikande å skitargt barn.

Äntligen hemma! Alma badar å jag kollar på. Vill bara sova, trots att jag gjorde de då hon sov lunch.



Av Ida - 8 oktober 2012 10:32

världens sämsta mamma!å Alma å jag tog sovmorron. Å de hände en jättehemsk sak vid frukosten. Skulle ge Alma gröt å macka å spänna fast hon i stolen då jag spände fast en bit på magen :(

De gjorde så ont att hon först inte reagerade. Sen grät hon jättekonstigt så de måste ha gjort jätteont :/

Å eftersom jag själv är både instabil å lättpåverkad hade jag själv nära till tårarna. Kände mej som sämsta mamman i världen som spänner fast mitt eget barn så slarvigt.

Men nu mår vi båda bättre. Ska försöka mej på en skogspromenad med vagn. Tyvärr brukar Alma lätt bli uttråkad av såna lugna aktiviteter, men jag ska försöka knocka hon med en massa gröt så hon somnar.

Just nu sitt hon å "läs en bok", pratar å skrattar å låtsas att hon vet vad det står. Tokjänta!

Av Ida - 5 oktober 2012 20:03

Vi e goda vänner. Fast än mycket olika. Vi tycker om olika saker Mica gillar Jönsson å jag älskar snus. Meeeeen, en sak har vi gemensamt...

Av Ida - 5 oktober 2012 13:43

Sånt här är kul, de gillar jag. Oskyldigt och inte på nån annans bekostnad. Lite som kusin Persson som gav mej tipset. Här är länken:

http://www.blocket.se/kalmar/Tuggummisamling_i_varldsklass_41930130.htm?ca=5

Av Ida - 4 oktober 2012 14:28

Tog en lång skogspromenad för att få fundera i fred... Nåväl, så mycket ifred man kan. Hon sov iallafall 2 kilometer...

Skogsluften gjorde mej lite bättre :)

Av Ida - 3 oktober 2012 16:09

Alma dängde upp sin far. Det skiljer ju bara 21 år mellan dom...

Av Ida - 3 oktober 2012 09:14

Jag har blivit värsta tönten på senare år. Och NEJ, det är inte för att jag har fått barn. Däremot har kanske barnet fått mej att göra vissa omprioriteringar.

Bland annat har barnet fått mej att inse att de e småskönt å vakna upp utan hang over å utvilad (nåväl, en hemmakväll med bäbis går att jämföra med hårdtekväll).

Sen har jag börjat köpa kvalitét, tex hundra spänn dyrare leggings för att

1.tid att shoppa nya finns inte

2. tid att sitta å tråckla ihop då dom gått sönder finns DEFINITIVT inte!

Jag har börjat laga storkok å fryser in matlådor. Fan vilken tönt jag blivit! Jag ska gå till frisören då jag blivit frisk från huvevärken å göra nåt radikalt! Länge leve ungdomen!!

På barns nivå:

Av Ida - 3 oktober 2012 08:09

Klockan är 8 och det börjar med att Alma bajsar på skötbordet tätt följt av att hon 5 min senare kissar nedanför min säng. Huvet dunkade redan innan och nu mår jag inte bättre.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards