Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 15 oktober 2010 21:00

finns bara ett ord:



AS- NÖJD!!



 


/lillrokki

Av Ida - 14 oktober 2010 14:57

hur e de möjligt?

jag å nilsson ha vare å simmat. å klart å tydligt stod det, vilket vi insåg i efterhand och  en utskällning, att man skulle simma runt kanten i bassängen, inte fram å tebäks som vi e van vid i junsele. vi hann inte komma mer än 150 meter, då det visslas som faen bakom oss. en man med simhatt (eller mössa. en tajt blå en dessutom) och tuffa simglasögon tyckte att vi skulle respektera reglerna som satts upp för att följas.


först trodde vi att han ragga på oss, för han gleijmde bra då vi kom avklädd å snygg, men icket. å de va vi bara gla för eftersom de visa sej att han va en riktigt otrevlig typ.


vi simma en halvlängd till, men gatt gå upp då nilsson skratt så hon höll på drunkna.


gult kort i simbasängen med andra ord.

vi utvisade oss själv och gick å basta iställe. då bröt vi mot nästa regel. vi hade badkläder i saunan. de få man inte. men de va ingen tant som påpekade detta, vilket ändå hade vare onödigt eftersom vi redan visste att vi hade dom på sej.


krakel spektakel

/lillrokki

Av Ida - 12 oktober 2010 18:33

Känner att det är dags att presentera mej själv eftersom jag ofta förekommer här i bloggen. Jag som skriver är alltså Nilsson, för att vara mer exakt Annacarin Margareta Nilsson...alternativt Pyret, Pytte, Nisse, Maggan eller som ni känner mej Nilsson. Kärt barn har många namn som man säger, och kär de är jag. Jag hade tidigare en nyckelroll i manshatarklubben eftersom jag stöttar Larsdotter i vått och torrt, men så efter en sommar med total avsaknad av romanser så ramlade jag över Ramselebon och fick ligga i framstupa sidoläge i en vecka för att återhämta mej..men men nog om detta.

Jag är lite utav Larsdotters mentor här i livet eftersom jag är en väldigt klok kvinna i mina bästa år, med kalla händer men ett varmt hjärta.

Om det nu är det så att Larsdotter har gått och skaffat sig nån som hamnar på plats nr 1 före mej, kommer det inte att gillas men jag kommer att låta hon hållas ett litet tag till.

Men idag har vi iaf haft en riktig ta igen förlorad tid dag då vi har hittat på lite allt möjligt så som att dra kortet, drucke kaffe, snattat, ätit middag och kollat på småstadsliv. Nu ska vi åka till IKSU och träna lite eftersom vi börjar bli till åren och inte vill bli dumpade för några smala blondiner med silikonbröst...för sånt händer hela tiden eftersom karlar ofta tror att gräset är grönare hos grannen. Och skulle jag eller Larsdotter bli dumpade nu så kan nog inget rädda oss från manshateriet. Någonsin!! 

  

Av Ida - 12 oktober 2010 17:39

med världens hittills längsta rubrik, iallafall nånsin i denna kvinnas blogghistoria, förstår ni säkert att något hemskt ha inträffat.


jag & anncarin margareta (fast hon föredrar maggan) nilsson fick låna kenneth mähler (kegas) bil för å göra diverse inköp till mej eftersom jag är halssjuk. när vi satt i bilen kom vi till insikt. bilen va för bra för å inte tillhöra oss! jag smsade kega å berätta att nilsson gör slut med honom å att bilen, den få han minsann inte se igen!


tyvärr verka de som han vill behålla bilen, så vi vart ihop me han igen.


sen, av nån anledning som ja inte hade me å göra, hamna vi på JC. å detta bör inte nämnas, men ja visa nilsson en tröja som ja nyss hade köpt där som sakna en knapp. eftersom både jag å nilsson med vår fina uppfostran aldrig, eller iallafall sällan snattat, fick vi för oss å göra en helcrazy grej. vi stal reservknappen som följer med tröjorna i en liten påse som sitt på prislappen.


detta resulterade i skitdåligt samvete!

 

vi hade hört talas om myrorna, å att de skulle finnas fräcka prylar där. de fanns de, men de enda i vår smak va 50 olika håriga hattar & mössor.


vi köpte INGEN, vilket vi sen ångrade!

   












sen imorse kom ja på vilken låt som e ledmotivet för min å nilssons vänskap. den kan starkt rekomenderas, men kom ihåg...!

den e vår,

så ingen annan få ta den som sin låt.

ett glas vin- sanna carlstedt

 

ja det e ett hårt liv som jag lever

e som sextio fast blott tjugosju

flicka på vandring, söker efter sin sanning

skadad, sårad efter jakt på hemmets härd…

men med ett glas vin så går det över

några glas till det e allt jag behöver

vin i skymningen fram till sommaren, så blir jag hel igen

/lillrokki

Av Ida - 12 oktober 2010 09:33

eftersom jag fortfarande inte ha nån röst, ha ja hitta på nya meningar med livet. vissa har alltid funnits, andra har tillkommit under sjukdomsperioden. de e tråkigt som sjutton, men eftersom jag inte vill va vanlig svensk me blont hår, jantelag & mellanmjölk, som bara ligg nerbäddad i soffan under en filt, har jag hittat nya intressen att sysselsätta mej med.


-å snusa.

-å raka bena.

-å dricka te me honung.

-å va kompis me nilsson via sms.

-å spela spel på min nya telefon.

-å kolla på svenska new york fruar, nyhetsmorron samt family guy.



men minsann, ska ja inte ta å tatuera mej snart. ja ska tala me proffset weilotte om detta. (när ja få rösten tillbax dvs.)  


puss osv.

/lillrokki


stan är full av tanter och tragik
pulver hjälpte mig, verkligen skriv det här i tidningen
för jag var nere men uppe på fem

lillebror bli inte som jag när du blir stor
du stod i dörren och sa: är det här allt som blir så dör jag 

om himlen finns är jag förlorad
men känn ingen sorg för mig
ge mig nåt som tar mig någonstans
för jag vill veta om kärlek finns

Av Ida - 11 oktober 2010 20:18

...att refreshments bara diggas av skogsraggare (anunsjöpajka)

...& att de e nå riktigt mähäigt dom ha hitta te paradise hotel. vi e mycket missnöjda med människorna i det programmet. men vi kolla på de ändå.


dessutom gjorde min granne mej väldigt glad nyss.


puss kram  

/lillrokki

Av Ida - 11 oktober 2010 13:16

har haft en skön helg & gjort absolut ingenting. tyvärr e de int nån idé att ji ring åt mej för ja ha ändå ingen röst. den e borta borta borta. detta innebär att de inte bli nå jobb för mej på några dar. typiskt. de enda man kan göra när man sitt hemma å lurkar, de är å städa å tvätta. men de bli ju gjort iallafall.


men helgen va underbart skön me go mat å inte göra nåt speciellt.


å på onsdag ska ja klippa mej å sen i veckan kanske weilotte hjälper mej me lite balla färger i håret.  


sen hände de förresten en katastrof här nyss. jag skulle impregnera mina nya jättefina skor i ljust skinn, å de vart jättekonstigt. inge bra alls. å de e ju inte som att man kan ångra sej efteråt. de e ju försent.


men de kunde vare värre. de handla om ett par skor.


puss å kram

/lillrokki



 



somna på soffan klockan 

9 en lördagkväll i mjukis

byxor. de e ju kaxigt!

Av Ida - 2 oktober 2010 16:30

  igår blev en lyckad kväll. vi åt tacos & spelade alias. kega (ramselebon) å jag va på samma lag å förlorade. de va faktiskt inte enbart kegas fel. de va på grund av weilott. hon e alldeles för bra för å få delata nästa gång. jag ska låsa in na på toan me en back öl sen släpp ja ut na framåt småtimmarna.


ikväll fick jag feber så jag orkade ingenting. har sove nästan hela dan.


men jag har världens tjusigaste skor som ja tro mor elsa hade tage ifrån mej om hon hade hatt 39 i skostorlek. men den lilla människan ha väl som nilsson -barnstorlek.


ne nu ska ja tacka å bocka för mej.


/lillrokki

 

 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards